پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
خراسان جنوبی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان وجود انواع و اقسام ابزار تبلیغاتی و شیوه‌های تخصصی و فوق تخصصی دشمنان اسلام، گفت: با این حال ظرفیت نماز جمعه پاسخگوی همه تهاجمات مدرن است و تشریح این ظرفیت خیلی فکر می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز چهارشنبه (۳ مرداد) در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند، با گرامیداشت یاد و خاطره و بزرگداشت پنجم مرداد و اقامه نماز جمعه به فرمان امام و انجام حضرت آیت الله طالقانی ابوذر انقلاب (رحمت الله علیه) اظهار کرد: اصولاً تشریع دین و هر یک از واجبات دین که یکی از آنها اقامه نماز جمعه است و ظرفیت این فریضه، حالا ممکن است هنوز با انواع موانعی که هست، درصد استفاده از این ظرفیت در سطح کشور به خاطر موانع، درصد بالایی به نسبت به کل جمعیت نیست، اما در همین حد، شما ملاحظه بفرمایید، از این اقامه نماز جمعه عبادی سیاسی که در دین تشریع شده است و بعد از هجرت رسول اکرم (ص) به امت ابلاغ شده است، ۱۴۰۰ سال می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در زمان انفجار اطلاعات و انواع و اقسام ابزار تبلیغاتی و شیوه‌های تخصصی و فوق تخصصی دشمنان اسلام و دشمنان مردم در قالب‌های گوناگون هستیم، افزود: با این حال ظرفیت نماز جمعه پاسخگوی همه تهاجمات مدرن است و تشریح این ظرفیت خیلی فکر می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در قشرهای مختلف مردم، آن قشری که کمترین آسیب را از دشمن می‌بیند، افراد حاضر در انجام فریضه نماز جمعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اهمیت جایگاه نماز جمعه، تصریح کرد: از نماز جمعه به عنوان حج صغیر یاد می‌شود و ظرفیت آن نشان می‌دهد که ما اگر یک روزی موفق بشویم و بالاترین بهره‌برداری را از نماز جمعه و نماز جماعات داشته باشم در مقابل همه آفت‌ها بیمه خواهیم بود.

وی افزود: خداوند به شما این توفیق را داده است که بستر انجام این مسئله تشریعی و نماز جمعه‌ای را آماده می‌کنید که خطبه‌های آن در ردیف رکعات نماز است، و فرهنگ، منافع مردم، دوست‌شناسی، دشمن‌شناسی، راه‌شناسی، هدف‌شناسی و آنچه خیر و مصلحت جامعه بشریت است در خطبه‌های نماز جمعه انجام می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: در حدیث دارد که اگر یک فرد به وسیله تو هدایت شود ارزش آن بالاتر از همه آن چیزیست که آفتاب بر آن می‌تابد لذا اهمیت کار شما با اعداد و ارقام قابل گزارش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جنگ بزرگ جنگ، فرهنگی است و شما در این سنگر قرار دارید، تصریح کرد: جنگ‌های نظامی با همه اهمیت آن در عین حال یک کار مقدماتی است، اما شما در جبهه نتیجه هستید، یعنی در خود کار فرهنگی هستید در جبهه فرهنگی هستید و روی مسئله هدف کار می‌کنید، لذا است که شمارش ثواب آن را باید به خود خدا واگذار کرد.

وی افزود: در حدیث آمده است کسی که بنا بگذارد بر بنیان حسنه‌ای و سنت حسنه‌ای، در ثواب همه آنهایی که الی یوم القیامه عمل می‌کنند شریک است بدون آنکه از ثواب آنها چیزی کم شود، اینجا هست که می‌گویم شما هم باید سجده شکر به جا آورید و خدا را شکر کنید که این توفیق را به شما عنایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: عمری که می‌گذرد از عمر بهره بگیرید یا رها کنید عمر می‌گذرد، اما اینکه عمر را به کار بگیریم در آنچه که خیر است و اصلح است، این از توفیقات خدا است و بنده و امثال بنده هم دعای برای شما و برای آنهایی که در هر کار خیری و در هر قدمی و مخصوصاً در امور فرهنگی کار می‌کنید دعاگو هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha